Umowa o przeglądy 5-letnie ogólnobudowlane
Nr ………….
zawarta w dniu …………………….. w Krakowie pomiędzy Wspolnotą Mieszkaniową ……………………………………………….. przy ulicy ……………………………………………………… NIP ………………………… reprezentowaną przez:
………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………….
zwaną dalej Zamawiającym
a
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
reprezentowaną przez: …………………………………………………………………………………………………………..
zwany dalej Wykonawcą.
Na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w dniu …………… została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie okresowej kontroli nieruchomości budynkowej będącej własnością Zamawiającego, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu i jego otoczenia.
§ 2
1. Zamawiający powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługi określone w § 1 w zakresie zgodnym z art.62 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 106 poz.1126 z późniejszymi zmianami)
2. Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe
w wysokości ……………………………… zł brutto (słownie:………………………….) wyliczone wg wzoru:
ilość lokali …………x…… zł. za jeden lokal =……………zł netto, plus podatek VAT (22%)
3. Rozliczenie nastąpi na podstawie przyjętych przez Zamawiającego protokołów przeglądu stanu technicznego lokali, części wspólnych i tabel zużycia elementów obiektu
§ 3
Wykonawca przejmuje pełną odpowiedzialność materialną za szkody powstałe z winy Wykonawcy w czasie świadczenia pracy na rzecz Zamawiającego.
§ 4
1. Wykonawca jest zobowiązany na swój koszt wyposażyć pracowników, którzy będą przeprowadzać okresową kontrolę budynku, w identyfikatory z imieniem i nazwiskiem pracownika oraz nazwą firmy Wykonawcy.
2. Wykonawca zawiadomi mieszkańców budynku o terminie realizacji przedmiotu umowy.
3. Jeżeli podczas realizacji przedmiotu umowy pracownicy Wykonawcy stwierdzą, że stan budynku stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia, Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie pisemnie zawiadomić Zamawiającego.
4. Realizacja przedmiotu umowy odbywać się będzie w terminie ustalonym w harmonogramie opracowanym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego w terminie 5 dni od daty podpisania umowy.
§ 5
Rozliczenia wykonanych usług Wykonawca winien dokonywać w terminie 14 dni od potwierdzenia odbioru protokołu przez Zamawiającego. Odpłatność za wykonywaną usługę będzie dokonana na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury do Zamawiającego.
§ 6
Podstawą dokonania zapłaty za wykonane roboty będzie faktura wystawiona przez Wykonawcę, do której dołączone będą następujące załączniki:
- 1) protokół przeglądu w częściach wspólnych budynku,
- 2) protokoły z przeglądów w lokalach z pisemnym poświadczeniem przez użytkowników lokali dokonanego przeglądu,
- 3) wykaz lokali, w których przegląd nie został dokonany z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
Ustala się, iż w przypadku dwukrotnego, potwierdzonego przez lokatora budynku, nie uzyskania dostępu do lokalu, umowa uznana zostaje za wykonaną.
§ 7
1. Wykonawca zobowiązuje się do należytego wykonania usług.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
– za nieuzasadnione opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy w wysokości 1 % wynagrodzenia umownego za kontrolę danego obiektu (harmonogram kontroli).
– z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego.
– za opóźnienie w rozliczeniu wykonanych i odebranych robót objętych danym zleceniem za każdy dzień opóźnienia 0,5 % wynagrodzenia za kontrolę danego budynku.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości poniesionej szkody.
4. Zamawiający może odstąpić od umowy z winy Wykonawcy, jeżeli wykonawca :
- – nie realizuje przedmiotu umowy,
- – wykonuje prace bez przestrzegania przepisów bhp, ppoż.,
- – nie zachowuje należytego porządku i narusza zasady współżycia społecznego,
- – nie wykonuje prac w ustalonych terminach.
§ 8
Wszystkie dokumenty mające znaczenie dla prowadzenia i odbioru prac Wykonawca będzie przesyłać lub dostarczać do siedziby Zamawiającego w formie pisemnej.
§ 9
1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług kompleksowo z zachowaniem przepisów Prawa Budowlanego i innych obowiązujących norm prawnych.
2. Wykonawca ma obowiązek przestrzegania przepisów regulaminu porządku domowego na terenie budowy.
3. Za naruszenie przepisów PPOŻ. i BHP Wykonawca odpowiada w trybie i na zasadach określonych we właściwych przepisach.
4. Zatrudnieni przez Wykonawcę pracownicy powinni zachowywać się kulturalnie w stosunku do mieszkańców. Niedopuszczalne jest zwłaszcza wykonywanie pracy w stanie nietrzeźwym oraz realizowanie w czasie prac zleconych przez Zamawiającego innych robót na rzecz użytkowników lokali.
§ 10
- 1. Strony zawierają umowę na czas określony: od dnia …………….. do dn…………………..
- 2. Dopuszcza się tygodniowy okres wypowiedzenia umowy przez każdą ze stron.
- 3. Dopuszcza się przedłużenie terminu umowy w formie aneksu w przypadku braku możliwości sprawdzenia wszystkich dostępnych mieszkań
§ 11
Wszystkie zmiany i uzupełnienia do niniejszej umowy wymagają dla swej ważności i skuteczności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony.
§ 12
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy Prawo budowlane i właściwe przepisy wykonawcze.
§ 13
Umowę niniejszą sporządzono w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Wykonawca, a drugi Zamawiający.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Ostatnie komentarze